פרס אפי
האגודה הישראלית לפסיכומטריקה מקיימת תחרות דו-שנתית על פרס לעבודת מחקר בתחום המדידה וההערכה.
מטרת הפרס היא לעודד חוקרות וחוקרים צעירים/ות לבצע מחקרים בתחום המדידה וההערכה במסגרת לימודי תואר שני או שלישי, ולהעניק להם הכרה על כך.
הפרס מוענק פעם בשנתיים בכינוס השנתי של האגודה וכולל תעודת הוקרה וסכום כספי. גובה הסכום מתפרסם בקול הקורא של התחרות באותה שנה.
במסגרת התחרות מזמינה האגודה בוגרי/ות תואר שני או שלישי במוסד ישראלי מוכר, אשר עבודת התיזה או הדוקטורט שלהם אושרה בשלוש השנים האחרונות, להגיש עבודה זו כמועמדת לפרס אפי.
ניתן להגיש עבודות אשר נושאן הוא מדידה ו/או הערכה במדעי החברה והחינוך (או בתחומים משיקים) או עבודות העוסקות בפיתוח של כלי מדידה והערכה או מחקר על כלים אלה.
הגשת הצעות
כחצי שנה לפני מועד הכנס שבו יוענק פרס אפי, מתפרסם קול קורא להגשת עבודות לתחרות הפרס. ההגשה כוללת -
-
מילוי טופס הגשת מועמדות, ובו גם תקציר העבודה (אפשר בעברית או באנגלית).
-
בדוא"ל נפרד למזכירות אפי, שליחת הודעה עם שתי צרופות:
א. עבודת המחקר, ללא פרטים מזהים.
ב. אישור רשמי ממוסד הלימודים שהעבודה אושרה.
ועדת תחרות הפרס היא המועצה המכהנת של אפי (הרכב המועצה מפורסם באתר אפי). היא ממנה את יו"ר התחרות באותה שנה וקובעת את קריטריוני השיפוט.
מהלכי השיפוט
-
כל עבודה עוברת שיפוט נפרד על-ידי שני שופטים, ממאגר הכולל את חברי/ות מועצת אפי בעבר.
-
העבודות נשפטות אך ורק על-ידי שופטים שאין להם מעורבות עם העבודה המועמדת. כל שופט/ת מתבקש/ת, טרם התחלת השיפוט, להצהיר בכתב שאין לו/ה נגיעה כלשהי לעבודה.
-
השופטים מקבלים כל אחד/ת קובץ אנונימי של העבודה, ללא פרטים מזהים, וכן טופס שיפוט.
תהליך הבחירה בעבודה הזוכה
-
יו"ר תחרות הפרס מרכז/ת את השיפוטים שקבלו העבודות ומציג/ה אותם בפני מועצת אפי באופן אנונימי (הן אודות המועמד/ת והן אודות השופטים).
-
המועצה דנה במכלול הציונים וקובעת על פיו את העבודה הזוכה בפרס.
במקרים מיוחדים מחולק הפרס בין כמה זוכים/ות.
2024
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר הלנה קמרון
ד"ר עינת אבני, אוניברסיטת חיפה
מרכז הערכה וירטואלי בהשוואה למרכז הערכה פנים-מול-פנים: בחינה מנקודת המבט של הארגון, המעריך והמועמד
מנחה: פרופ' גיל לוריא
2022
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר רון ברצלבסקי.
שאדה קשקוש, תזה לתואר שני, האוניברסיטה העברית
מוכנות ללימודים אקדמים ואוריינטציות להשכלה גבוהה בקרב צעירים ערבים בישראל
מנחה: ד"ר יוליה ליפשיץ-ברזילר.
2020
יו"ר ועדת הפרס: מר נתנאל סילברשטיין.
מיכל לינצקי, עבודת גמר, המרכז האקדמי רופין
האם ניתן למדוד החלמה מהפרעות אכילה? תיקוף שאלון החלמה מהפרעות אכילה ככלי קליני
מנחה: ד"ר רחל בכנר.
ילנה פורטנוב נאמן, עבודת ד"ר, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב
פיתוח מיומנות לחשיבה אסטרטגית במתמטיקה בגישות ההוראה המפורשת והבלתי מפורשת בקרב תלמידים מוכשרים מהמועדון המתמטי "קידומטיקה"
מנחה: פרופ' מרים עמית.
מיכל לינצקי
ילנה פורטנוב נאמן
אורלי ברוורמן
גלעד בן גל
2018
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר אורית איזנברג.
אורלי ברוורמן, עבודת גמר, המרכז האקדמי רופין
משחקיות הורית: הגדרה, פיתוח כלי מדידה ותיקופו
מנחה: ד"ר מעין שורר.
גלעד בן-גל, עבודת ד"ר, האוניברסיטה העברית
פיתוח ותיקוף של מבחני ניבוי למיומנות ידנית ברפואת שיניים
מנחים: פרופ' ארוין וייס ופרופ' אמתי זיו.
2017
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר חנן גולדשמידט.
יוליה ליפשיץ-ברזילר, עבודת ד"ר, האוניברסיטה העברית
דרכי התמודדות עם קשיים בקבלת החלטות בבחירת תחום לימודים ומקצוע
מנחים: פרופ' איתמר גתי ופרופ' משה טטר.
2016
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר ריטה סבר.
לירז טל, עבודת מ.א, האוניברסיטה העברית
הבדלים מגדריים במאפייני תפיסת העצמי של תלמידים מחוננים
מנחה: פרופ' ענת זוהר.
2015
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר צור קרליץ.
דוד ברקוביץ, עבודת ד"ר, אוניברסיטת חיפה
לשאלת קיומו ואופיו של גורם כללי באישיות
מנחים: פרופ' ברוך נבו וד"ר גלית ערמון.
עדי לוי ורד
לירון צוברי
2014
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר ענת בן-סימון.
עדי לוי-ורד, עבודת ד"ר, אוניברסיטת תל אביב
האומנם מוכנים מורי העתיד לאתגר של הערכת לומדים?
מנחה: פרופ' פאדיה נאסר אבו אל-היג'א.
לירון צוברי, עבודת מ.א, האוניברסיטה העברית
לתקנן או לא לתקנן? על היתרונות שבשימוש ציוני תקן של פריטי שאלונים ומבחנים בחישוב ציון כולל
מנחים: פרופ' אלישע באב"ד ופרופ' אייל גמליאל.
2013
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר חנן גולדשמידט.
אביאל חדד, עבודת מ.א, האוניברסיטה העברית
מנחים: פרופ' אבי ישראלי וד"ר נעמי גפני.
יוסי חסון, עבודת מ.א, המכללה האקדמית תל אביב–יפו
פיתוח כלי מבוסס יכולת למדידת אינטלגנציה רגשית-חברתית
מנחה: ד"ר דלית לב ארי.
אביאל חדד
יוסי חסון
חוה ניומן
2012
יו"ר ועדת הפרס: ד"ר אבי אללוף.
חוה ניומן, עבודת מ.א, אוניברסיטת תל אביב
מידול הקשר בין מאפייני התלמידים הישראליים בני ה-15 לבין ההישגים שלהם במדעים במבחני PISA 2006
מנחה: פרופ' פאדיה נאסר אבו אל היג'א.
פנינה אל-על אנגלרט, עבודת מ.א, אוניברסיטת בן גוריון
שיתוף עובדים בקבלת החלטות באמצעות תהליכי הערכה פנימית: המקרה של הארגון הציבורי-חינוכי, בית-הספר העל-יסודי
מנחה: פרופ' שלמה מזרחי.